Свої закони

На ювелірної території навіть самі респектабельні fashion-бренди грають проти правил

У міру розростання модних імперій їх власники та ідейні натхненники захоплюються найрізноманітнішими речами, часом досить екзотичними. Марк Джейкобс, наприклад, зайнявся книгами і канцелярією, Пол Сміт продає меблі, італійці з Moschino і Armani стали отельерами, а у Роберто Каваллі і зовсім нічний клуб. Але найсерйознішим захопленням fashion-брендів є створення прикрас, в чому деякі з них за останнє десятиліття мали такі, що з успіхом конкурують з уславленими ювелірними будинками. Мова, звичайно ж, не про біжутерії - кого цим зараз здивуєш? Ми говоримо про коштовності, у виготовленні яких застосовуються «кращі друзі» дівчат золото і діаманти, а їх вартість інколи створює сотні тисяч доларів.

Для модних марок ювелірні прикраси - заняття нове і цікаве, що обіцяє різноманітні дивіденди, і не тільки фінансові. Створення коштовностей - це виклик креативності дизайнерів, складний квест на незвіданій території, де панують свої закони, які значно відрізняються від fashion-індустрії. Адже на відміну від моди, що живе «під диктовку» постійно мінливих трендів, ювелірні марки черпають натхнення в своїх багатих архівах і створюють «вічні цінності» - прикраси, які можна носити роками, і їх блиск не потьмяніє. Будучи неофітами в світі high jewellery, модні бренди ризикнули «змагатися» з грандами ювелірного мистецтва, століттями відточували свою майстерність і створювали низки образів-ікон (яким, наприклад, є знаменита «пантера» від Cartier). Тому їм терміново довелося винаходити свої правила гри, свій стиль і манери, щоб вигідно відзначитися на новому терені.

Костюмні діаманти

Прикраси від fashion-брендів відрізняються різноманітністю сюжетів, незвичайними і яскравими поєднаннями дорогоцінних каменів, часто великими розмірами, вигадливістю деталей і трендового кольоровою гамою. Для ювелірної сфери fashion-прикраси стали революцією, і не тільки тому, що модні дизайнери непохитною рукою змішали непоєднуване (так, до недавнього часу вважалося непристойним з'єднувати в одній прикрасі дорогоцінні й напівкоштовні камені, як, наприклад, діаманти і халцедон). Самим крамольним кроком модників на ювелірному терені стало те, що вони перенесли в high jewellery принципи створення костюмних прикрас або фірмовою fashion-біжутерії - недорогих аксесуарів, в яких помітно й недвозначно втілений тренд сезону.

Піонером у цій благородній справі стала Коко Шанель, яка в моді диктувала тренди, а в ювелірній галузі йшла проти течії. Мадемуазель Габріель зробила відразу дві послуги своїм наступникам: вона першою серед кутюр'є стала робити і костюмні, і ювелірні прикраси, і її досвід донині є прикладом для fashion-марок.

Ювелірні зірки

За fashion-сценарієм, модні марки працюють не тільки з асортиментом, а й з дизайнерами прикрас. На відміну від ювелірних брендів, які не поспішають ділитися відомостями про те, хто ж створює ескізи їх шедеврів, а вважають за краще «жартами», говорячи про «штатної команді», fashion-бренди роблять все можливе, щоб світ знав їх ювелірних героїв в обличчя. Та й вибирають вони неординарних харизматичних персон, які надають прикрасам шарму і привабливості особистості. Так, вже понад 10 років ювелірним департаментом Будинку Dior править Виктуар де Кастелян - представниця старовинного дворянського роду, в якому були принци і єпископи, французькі пери і генерали, а ще - легендарний паризький денді і бонвіван Боні де Кастелян, на чий смак в епоху Другої імперії дорівнював весь Париж. Та й сама Виктуар не упускати честь прізвища, будучи однією з найстильніших парижанок.

Для модних марок у виборі «ювелірних Амбасадор» персональна магія і успішність - більш важливі критерії, ніж досвід роботи "за спеціальністю".

Пропонуються: Сережки срібні, спис, з вогняного опала і чорного золота, кольє з морганита і чорного золота, все - Bottega Veneta; підвіска з білого золота, перидотов і діамантів, чорного таитянского і білого австралійського перлів, чорних діамантів, червоного турмаліну, блакитного топазу і димчастого кварцу, Galliano By Damiani; Mosaic Bracelet з золота різних кольорів і напівкоштовних каменів, зокрема аметистів, Ferre By Damiani.